NovostiPrvi razred – prvi izazov

https://osimtg.ba/wp-content/uploads/2020/09/prvirazred.jpg

Polazak u prvi razred osnovne škole je izazov za đaka i za roditelje, bez obzira radilo se o prvom ili trećem, četvrtom…n-tom djetetu. Ova godina je posebno izazov zbog cijele situacije vezane za Covid-19. Želimo Vam taj stres učiniti blažim pružajući on-line logopedsku podršku bez obzira na školu kojoj Vaše dijete pripada. Navest ćemo neke...

Polazak u prvi razred osnovne škole je izazov za đaka i za roditelje, bez obzira radilo se o prvom ili trećem, četvrtom…n-tom djetetu.

Ova godina je posebno izazov zbog cijele situacije vezane za Covid-19.

Želimo Vam taj stres učiniti blažim pružajući on-line logopedsku podršku bez obzira na školu kojoj Vaše dijete pripada.

Navest ćemo neke od osnovnih predispozicija za polazak u školu i što ‘bezbolnije’ usvajanje sadržaja koji dolaze u 1.razredu te uspješno usvajanje početnog čitanja i pisanja.

Uspješno savladavanje ovim vještinama je dobar temelj za uredan razvoj djeteta, ljubav prema čitanju i učenju.

Molimo Vas da pažljivo pročitate slijedeće natuknice te da se bez ustručavanja javite na ponuđene kontakte ako smatrate da Vaše dijete treba neki oblik logopedske podrške.

Svi podaci koje ćete dostaviti ostaju anonimni.

Učinite nešto za sebe i svoje dijete da nam svima ova godina bude malo manje stresna.

Dijete koje polazi u prvi razred osnovne škole, te nema nekih drugih teškoća (nisu registrirane kod nadležnih službi) bi trebalo:

  • Biti samostalno u obavljanju higijenskih navika (odlasci u toalet, pranje ruku, pranje zuba, brisanje nosa)
  • Biti samostalno u odijevanju (oblačenje i obuvanje)
  • Samostalno i pravilno držati olovku
  • Prepoznavati prostorne odnose (ispred- iza, iznad/povrh-ispod, pored/pokraj, veće-manje, niže-više)
  • Prepoznavati količinu (gdje nečega više, a gdje manje)
  • Prepoznavati boje
  • Govor je gramatički pravilan.
  • Izgovarati pravilno sve glasove hrvatskog jezika.
  • Izdvajati prvi glas u riječima (ne samo u uvježbanim nego i u nepoznatim riječima)
  • Biti u mogućnosti samostalno prepričati neki događaj
  • Održavati pažnju u igranju i združenim aktivnostima (koje nisu na mobitelu i ostalim medijima ove vrste)

Sve su ovo predispozicije koje će Vašem djetetu omogućiti pravilno i neometano usvajanje školskih sadržaja.

Svaka od ovih stavki je individualna za svako dijete te se u radu uzimaju u obzir.

Vježbe mogu biti organizirane individualno (uz poštivanje epidemioloških mjera), on-line (u vidu poruka, video poziva), savjetovanja roditelja, posredstvom učitelja.

Lucija Šapina, logoped OŠ Ivana Mažuranića

Kontakt broj: 063 357 610
email: lucija.sapina@skole.sum.ba
email: os.tomislavgrad@tel.net.ba